Przejdź do treści
baner1
Przejdź do stopki

Informacje o projekcie

Treść

 

 


Informacje o projekcie

 

  1. Projekt Praca=Sukcesrealizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
  2. Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 149 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 27 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.
  3. Grupami docelowymi w Projekcie są:
  1. GD1: uczniowie i uczennice Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 194 uczniów i uczennic,
  2. GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 28 nauczycielek i nauczycieli,
  3. GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
  4. GD4: Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem - 8 – letnia szkoła podstawowa realizująca kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Głogów Małopolski.
  1. Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:

WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 27,

WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 149,

WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 28,

  1. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 194,

WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,

WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 42,

WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 98

  1. Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
  1. Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV

Założenia organizacyjne: min. 15 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 150

  1. Słucham-czuję-współczuję

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VIII

Założenia organizacyjne: 5 klas; 5 klas x 10h/klasa

Rok szkolny 2025/2026:

  1. Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV

Założenia organizacyjne: min. 12 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 120

  1. Słucham-czuję-współczuję

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII

Założenia organizacyjne: 4 klasy; 4 klasy x 10h/klasa

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  1. Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Cyberbezpieczeństwo w szkole,
  2. Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
  3. Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie.

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.

  1. Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

  1. Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
  2. Pedagogika wspierająca uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - jak efektywnie pracować z uczniami o różnych poziomach funkcjonowania intelektualnego,
  3. Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi - strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami,
  4. Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem dla nauczycielek i nauczycieli oraz uczniów i uczennic - narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie.

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie A), B), C), D)

Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: A), B), C), D) x 16h/szkolenie.

  1. Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera – studia podyplomowe

Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,

Założenia organizacyjne: min. 642h,

  1. Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem

Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:

  1. Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Szkolenia z zakresu wykorzystania najnowszych trendów z pedagogiki i psychologii w pracy nauczyciela - warsztaty z nowych metod nauczania, psychologii rozwojowej i edukacyjnej, warsztaty z radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie

Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.

  1. Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h),

Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.

  1. Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
  1. Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli

Grupy docelowe: 15 nauczycieli/nauczycielek,

Założenia organizacyjne: 45h (średnio 3h/osoba),

  1. Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem do potrzeb rynku pracy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

  1. Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: min. 12 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 24

Rok szkolny 2025/2026:

  1. Warsztaty z pracodawcami

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

  1. Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: min. 30 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 60.

  1. Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Podróże po Zielonej Planecie

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II-III

Założenia organizacyjne: 4 grupy x łącznie 62 os./grupa; 4 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  1. Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI

Założenia organizacyjne: 2 grupy x łącznie 28 os./grupa; 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  1. Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x łącznie 48 os./grupa; 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

Rok szkolny 2025/2026:

  1. Podróże po Zielonej Planecie

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-II

Założenia organizacyjne: 3 grupy x łącznie 57 os./grupa; 3 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  1. Don’t worry BEE happy

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V i VI

Założenia organizacyjne: 2 grupy x łącznie 39 os./grupa; 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

  1. Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V-VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Zajęcia wyrównawcze z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V-VII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  1. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z informatyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z informatyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z fizyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z chemii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026:

  1. Zajęcia rozwijające z matematyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z informatyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

Zajęcia rozwijające z informatyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VII

Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z fizyki

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

  1. Zajęcia rozwijające z chemii

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

  1. Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne

W ramach realizacji zadania planowany jest zakup następującego sprzętu komputerowego, sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania:

  1. Laptop - 6 szt.
  2. Urządzenie wielofunkcyjne - 3 szt.
  3. Monitor interaktywny ze statywem - 3 szt.
  4. Tablet - 12 szt.
  5. Odtwarzacz CD/DVD - 4 szt.
  6. Wizualizer - 1 szt.
  7. Zasilacz UPS - 6 szt.
  8. Aparat cyfrowy - 1 szt.
  9. Kamera cyfrowa - 1 szt.
  10. Telewizor - 1 szt.
  11. Radioodtwarzacz/mikrowieża - 6 szt.
  12. Dyktafon - 1 szt.
  13. Statyw - 1 szt.
  14. Karta pamięci SD - 6 szt.

Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:

  1. Model tułowia - 1 szt.

 

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 481 343,03 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 409 141,57 zł

 

 

Kontakt

 

Biuro projektu:

Samorządowe Centrum Ekonomiczno-Administracyjne w Głogowie Małopolskim

ul. Rynek 58

36-060 Głogów Małopolski

tel. 17 789 74 61

 

Koordynator projektu:

Katarzyna Wajda

 

83793