Informacje o projekcie
Treść
Informacje o projekcie
- Projekt „Praca=Sukces” realizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
- Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 149 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 27 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.
- Grupami docelowymi w Projekcie są:
- GD1: uczniowie i uczennice Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 194 uczniów i uczennic,
- GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 28 nauczycielek i nauczycieli,
- GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
- GD4: Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem - 8 – letnia szkoła podstawowa realizująca kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Głogów Małopolski.
- Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:
WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 27,
WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 149,
WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 28,
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 194,
WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,
WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 42,
WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 98
- Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
- Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
Założenia organizacyjne: min. 15 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 150
- Słucham-czuję-współczuję
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VIII
Założenia organizacyjne: 5 klas; 5 klas x 10h/klasa
- Wsparcie psychologiczno – pedagogiczne
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-IV
Założenia organizacyjne: min. 12 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 120
- Słucham-czuję-współczuję
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII
Założenia organizacyjne: 4 klasy; 4 klasy x 10h/klasa
Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
- Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Cyberbezpieczeństwo w szkole,
- Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
- Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie.
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),
Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.
- Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
- Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
- Pedagogika wspierająca uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - jak efektywnie pracować z uczniami o różnych poziomach funkcjonowania intelektualnego,
- Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi - strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami,
- Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem dla nauczycielek i nauczycieli oraz uczniów i uczennic - narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie.
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie A), B), C), D)
Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: A), B), C), D) x 16h/szkolenie.
- Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera – studia podyplomowe
Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka,
Założenia organizacyjne: min. 642h,
- Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem
Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:
- Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Szkolenia z zakresu wykorzystania najnowszych trendów z pedagogiki i psychologii w pracy nauczyciela - warsztaty z nowych metod nauczania, psychologii rozwojowej i edukacyjnej, warsztaty z radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie
Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.
- Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h),
Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą
Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.
- Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
- Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli
Grupy docelowe: 15 nauczycieli/nauczycielek,
Założenia organizacyjne: 45h (średnio 3h/osoba),
- Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem do potrzeb rynku pracy
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Warsztaty z pracodawcami
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa
- Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: min. 12 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 24
Rok szkolny 2025/2026:
- Warsztaty z pracodawcami
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa
- Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: min. 30 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 60.
- Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Podróże po Zielonej Planecie
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II-III
Założenia organizacyjne: 4 grupy x łącznie 62 os./grupa; 4 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
- Don’t worry BEE happy
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI
Założenia organizacyjne: 2 grupy x łącznie 28 os./grupa; 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
- Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII
Założenia organizacyjne: 2 grupy x łącznie 48 os./grupa; 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
Rok szkolny 2025/2026:
- Podróże po Zielonej Planecie
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-II
Założenia organizacyjne: 3 grupy x łącznie 57 os./grupa; 3 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
- Don’t worry BEE happy
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V i VI
Założenia organizacyjne: 2 grupy x łącznie 39 os./grupa; 2 grupy x 10h + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
- Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V-VII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
Rok szkolny 2024/2025:
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas V-VII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 8 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
- Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z informatyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z informatyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VII
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z fizyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z chemii
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
Rok szkolny 2025/2026:
- Zajęcia rozwijające z matematyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z informatyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
Zajęcia rozwijające z informatyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VII
Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 10 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z fizyki
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
- Zajęcia rozwijające z chemii
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 10 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
- Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Przewrotnem w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne
- Laptop - 6 szt.
- Urządzenie wielofunkcyjne - 3 szt.
- Monitor interaktywny ze statywem - 3 szt.
- Tablet - 12 szt.
- Odtwarzacz CD/DVD - 4 szt.
- Wizualizer - 1 szt.
- Zasilacz UPS - 6 szt.
- Aparat cyfrowy - 1 szt.
- Kamera cyfrowa - 1 szt.
- Telewizor - 1 szt.
- Radioodtwarzacz/mikrowieża - 6 szt.
- Dyktafon - 1 szt.
- Statyw - 1 szt.
- Karta pamięci SD - 6 szt.
Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:
- Model tułowia - 1 szt.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 481 343,03 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 409 141,57 zł
Biuro projektu:
Samorządowe Centrum Ekonomiczno-Administracyjne w Głogowie Małopolskim
ul. Rynek 58
36-060 Głogów Małopolski
tel. 17 789 74 61
Koordynator projektu:
Katarzyna Wajda